מקרים של הפרת סימן מסחרי

עו"ד סימני מסחר

המאמר באדיבות  http://www.sivan-law.com

כל אחד מאתנו אוהב לבלות את זמנו הפנוי בשופינג וטיול ברחבי הקניונים ומרכזי המסחר. כאשר אנו מסתובבים להנאתו בקניון, אנו תמיד נעדיף להיכנס לחנות מותגים כזו או אחרת שאנו מכירים ואוהבים את המוצרים שלה. הסיבה לכך היא ההיכרות המוקדמת עם הסחורה שמוצעת בחנות, והעדפה של אותם מוצרים מבחינת נראות, איכות, אמינות ועוד.

מהו סימן מסחרי

סימן מסחרי הוא בעצם הלוגו או השם של אותו מותג שאנו אוהבים, ומעדיפים להיכנס לאותה חנות שנמצאת בקניון. לכל עסק וחברה יש סימן מסחרי שהוא רק שלה, זאת כדי לאפיין את העסק ובכך לבדל אותו מעסקים אחרים. כך כל אחד יכול לזהות בקלות את המותג, עסק חברה שהוא מכיר מכיוון שאותו סימן מסחרי מהוה מעין כרטיס ביקור של העסק.

סוגי סימן מסחרי

קיימים שני סוגים שונים בהקשר של סימן מסחרי, ואלו הם:

  • סימן מסחרי רשום – זו סימן של העסק או החברה שקיבל תוקף חוקי וחתום על ידי משרד המשפטים, ובעל תעודה רשמית המעידה על כך מטעם מדינת ישראל. המשמעות של סימן מסחרי רשום היא כלכלית בעיקר, מכיוון שכאשר העסק מקבל סימן מסחרי רשום וחוקי אף אחד לא רשאי להעתיק את אותו סימן ולעשות בו שימוש לצרכיו הפרטיים. כך, אותו עסק רשום מקבל בלעדיות על לקוחות פוטנציאליים שיכולים להיות לו מבלי שעסק או חברה אחרת יעתיקו ממנו את השם או הסימן שלו וכך יוכלו לפגוע בהכנסתו.
  • סימן מסחרי לא רשום – זהו סימן של עסק שלא קיבל תוקף חוקי. משום כך, אותו עסק אינו מוגן מפני גניבה ושימוש לרעה בסימן המסחרי שהוא קבע לעצמו. המשמעות לכך היא עצומה וקריטית, מכיוון שכך כל אחד יכול לגנוב את הסימן המסחרי של העסק, במיוחד  אם מדובר בעסק רווחי ביותר, וכך לקחת לעצמו לקוחות פוטנציאליים ולפגוע בהכנסות אותו עסק עם סמן מסחרי לא רשום.

מקרים בהם מופרים סימני מסחר

הפרת סימן מסחרי יכול להתקיים כאשר אותו סימן מסחרי לא רשום, וכך לא מוגן מפני גניבה ואין לו בלעדיות או זכות משפטית. לכן, חשוב מאוד לפנות לעורך דין בתחום סימני מסחר לצורך רישום והגנה על העסק.

Uncategorized כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
עורך דין בתים משותפים, מה המומחיות שלו?
עורך דין בתים משותפים הוא אדם המתמחה בהיבטים המשפטיים של בתים משותפים. לעתים קרובות הם עובדים עם...
קרא עוד »
פבר 25, 2023
יפוי כח מתמשך, למה כל אחד צריך את זה?
לא כולם יודעים, אך ייפוי כוח מתמשך הוא בין האלמנטים החשובים ביותר שכדאי וחשוב להכיר. ובכן,...
קרא עוד »
אוג 15, 2019
בחינת האפשרויות שלך: חלופות לגישור גירושין
כסמכות מובילה בתחום הגירושין ויישוב סכסוכים, אני כאן כדי להדריך אותך בעולם של חלופות לגישור גירושין...
קרא עוד »
ספט 10, 2023