מהי עתירה מנהלית?

מטרת עתירה מנהלית היא לגרום לחברה לבצע פעולות מסוימות. זה יכול להיות על עניין משפטי, או על צעד בירוקרטי חדש.

מהי כדאי לדעת על עתירה מנהלית?

עתירות מנהליות הן בעצם בקשות לממשלה לבצע משימה מסוימת. זה יכול להיות כל דבר מהגשת החזר מס ועד לבקשת שינוי חוק. בקשות אלו מבוצעות על ידי אנשים פרטיים או עסקים קטנים וניתן להגיש אותן בערוצים רשמיים, כגון דואר, או ערוצים לא פורמליים כגון מדיה חברתית. ודוא"ל. עתירות אלו נבדקות תחילה על ידי גורם ממשלתי, אשר לאחר מכן מספק את חוות דעתו על העתירה ואיזו פעולה נדרשת.

ייעוץ לפני הגשת עתירה מנהלית צרו קשר

הגשה בכתב תוך ייעוץ משפטי מעורך דין 

לרוב, עתירה מנהלית היא בקשה בכתב המבקשת מפקיד לבצע פעולה כלשהי, לאחר ייעוץ מעורך דין. הוא משמש בדרך כלל על ידי הממשלה לקבלת החלטה או למטרה אחרת. לעיתים ההבדל העיקרי בין עתירה מנהלית למסמך משפטי הוא שעתירות מנהליות אינן נדרשות להיכתב בשפה פורמלית כמו מסמך משפטי. ניתן לכתוב אותם בכל שפה וכולם יכולים לחתום עליהם, בתנאי שזה נעשה על פי הכללים והתקנות. 

תהליך כתיבת העתירה המינהלית משתנה ממדינה למדינה, אך בדרך כלל מדובר בכתיבת העתירה, מתן אותה כמכתב בקשה ושליחתה לרשות הרלוונטית אשר לאחר מכן מוציאה את הצו. המטרה העיקרית של העותר היא לא בהכרח לעשות משהו אלא לוודא שדעתו תישמע על ידי מי שצריך לשמוע אותה. לרוב הוא מוגש בשיתוף אזרח, מעסיק או העובד והוא מכיל תיאור מפורט של תלונתם. עתירות ניתן להגיש בנושאים כספים, בנושאי החלטת רשויות, בהיבטים של שלטון כללי או רשויות מקומיות וכיוצא באלה. עתירות צריכות להיות מטופלות צורה נאותה ואם זה לא נעשה, ניתן להגיש קובלנה. למידע נוסף עורך דין מתן לקר

Uncategorized כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הבנת הסכמים פיננסיים: תובנות מפתח
בעולם הפיננסי המורכב של היום, ניווט בתחום הסכמי הממון חיוני עבור אנשים פרטיים ועסקים כאחד. כמומחה...
קרא עוד »
ינו 16, 2024
הסכם ממון אצל עורך דין במרכז
אם בכוונתכם לסגור הסכם ממון, שימו לב שאתם עושים את זה אך ורק עם עו"ד צוואה בראשון לציון המתמחה בתחום,...
קרא עוד »
ספט 18, 2021
רשלנות רפואית בהריון
הריון הוא לכל הדעות תקופה שכרוכה באינספור בדיקות וביקורים אצל הרופא. כל אישה הרה מעוניינת להיות...
קרא עוד »
נוב 24, 2019