למה משמש ייפוי כוח מתמשך

 

יפוי כוח מתמשך הינו יפוי כוח שיש להשתמש בו במקרים בהם אדם כלשהו אינו מסוגל עוד להחליט עבור עצמו בנושאים הקשורים לכסף או לטיפול רפואי. מדובר לא פעם על קשישים, אנשים שעברו פציעה או תאונה קשה או אנשים הסובלים ממחלה המשפיעה על צלילות הדעת שלהם. במקרים אלו, יש צורך להחליט על "ממונה" אשר יהיה אחראי על כל הנושאים הכספיים וכל הנושאים הרפואיים של ה"ממנה", במטרה לדאוג לרווחתו ולמנוע את ניצול מצבו על ידי גורמים אחרים. כאשר מדובר על אנשים מבוגרים או אנשים חולים, כדאי להביא אישור מפסיכיאטר המאשר את כשירותם לחתום על יפוי הכוח. ניתן להפעיל יפוי כוח מידי, או לחילופין להחליט מראש מתי יפוי הכוח יכנס לתוקף ובאילו נסיבות. חשוב לכתוב את הכול בצורה מפורטת ככל האפשר, על מנת למנוע אי הבנות בהמשך הדרך.

ייפוי כוח מתמשך – מי זקוק לכך ולמה?

כאמור, מדובר בעיקר על אנשים שצלילות הדעת שלהם נפגעה, ולכן הם זקוקים לממונה שיוכל להחליט עבורם בנושאים כספיים או רפואיים. חשוב לכתוב הוראות מדויקת גם לגבי תאריך כניסת התוקף של יפוי הכוח וגם לגבי מה בדיוק הממונה אמור לעשות מבחינת כספים או החלטות רפואיות. כמו כן, ניתן להחליט מראש על אדם מיודע, אשר יהיה מיודע בכל הפעולות השונות שהממונה מבצע. זוהי דרך טובה לוודא כי הממונה מבצע בדיוק את ההוראות של הממנה ואינו חורג מתפקידו. בנוסף לכך, הממונה אמור לכבד את הפרטיות והכבוד של הממנה, הוא אמור לעודד אותו לקבל החלטות עצמאיות ולנסות לשלב אותו בחיי חברה וביצירת קשרים חברתיים. במידה והממונה אינו מבצע את תפקידו בצורה המתאימה, ניתן לפנות לבית המשפט על מנת להפסיק את ייפוי הכוח.

לסיכום, ייפוי כוח מתמשך אינו מתקבל בצורה אוטומטית ולכן לא ניתן למנות את בן או בת הזוג למיופה כוח, ללא הגשת בקשה מסודרת לבית המשפט. לכן על מנת לחסוך לעצמכם ולאנשים היקרים לכם בעיות בעתיד, מומלץ מראש למנות ממונה שיהיה אחראי על כל קבלת ההחלטות שלכם, במידה ולא תוכלו לעשות זאת בצורה עצמאית.

 

מעוניינים גם לדעת על משמורת משותפת ועוד נושאים משפטיים לחצו כאן

Uncategorized כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מודעות דרושים שכדאי להתרחק מהם
אין ספק כי כל אחד מאתנו צריך לחפש עבודה באופן תדיר ולעשות זאת בצורה הטובה ביותר שיש. אם נתפשר על נושא...
קרא עוד »
יול 07, 2019
עורך דין המומחה בענייני עבודה
עורך דין המתמחה בדיני עבודה הוא עורך דין הבקיא בדיני עבודה ותעסוקה. הם מועסקים בדרך כלל במשרדי עורכי...
קרא עוד »
יונ 03, 2023
עורך דין גירושין מומלץ – מה צריך לבדוק?
אם אתם מתלבטים איך תוכלו לבחור בעורך דין גירושין  מומלץ שידע לעשות את העבודה שלו ללא רבב, אז דעו לכם...
קרא עוד »
יונ 29, 2019