אלימות במשפחה – לא לחכות, להתלונן!

נשים רבות בארץ ובעולם חיות לצד גבר מכה. מדובר בתופעה נרחבת, שיכולה להגיע לכל שכבות האוכלוסייה ולכל מצב סוציו אקונומי. רבים חושבים כי מדובר על תופעה שאופיינית יותר לשכבות החלשות יותר של החברה, אך הדבר מתרחש גם אצל זוגות אמידים יותר. מדובר על דפוס התנהגות שתלטני ותוקפני המאפיין גברים מסוימים, שאינם מצליחים לשלוט בדחפים או בעצבים שלהם, דבר שמתבטא לא פעם באלימות כלפי הנשים שלצידם. מדובר כאן לא רק על פגיעה פיזית או פגיעה מינית, אלא גם על התעללות פסיכולוגית, שליטה כלכלית וכדומה. התנהגות מסוג זה הרבה יותר נפוצה ממה שרוב האנשים חושבים, אך הבעיה היא שקשה להעריך את הממדים של התופעה, מכיוון שרוב הנשים בוחרות שלא להתלונן ולא לדווח. עם זאת, אחד הדברים שמתמודדים איתם עורכי דין לענייני גירושין הינו ללא ספק התופעה של דיווחים על אלימות במשפחה ומקרים לא מדווחים בזמן אמת מה שכמובן מגדיל את הקרע המשפחתי והינו גורם שעולה ועולה עם השנים לצערנו.

 

אלימות במשפחה – מה ניתן לעשות?

כולנו נולדו לחברה פטריאכלית במידה כזו או אחרת, אך אין ספק כי אלימות כלפי נשים או כלפי ילדים נחשבת לטאבו ברוב התרבויות. החוק במדינת ישראל אוכף בחומרה חוקים מסוג זה, ולכן כל אישה שבוחרת להתלונן זוכה לסיוע ולתמיכה הנחוצה לה. ניתן היום למצוא לא מעט עמותות המסייעות לנשים ולילדים שבוחרות לעזוב את הבעל המכה, הן מספקות רשת של תמיכה וסיוע בכל נושא ובכל עניין. כמובן שמשטרת ישראל פועלת בחומרה כלפי העבריינים, אך הדבר מצריך הגשת תלונה רשמית. נשים רבות מתביישות או מפחדות להתלונן במשטרה, דבר שבעצם מאפשר לגבר להמשיך לפגוע בהן ללא שום הפרעה. למעשה, לפי הנתונים כל אישה שביעית בארץ עברה אירוע תקיפה על ידי בן זוגה. כמעט כל שבוע ניתן לשמוע בחדשות על רצח על כבוד המשפחה או לחלופין, גבר שרצח את אשתו במהלך ריב וכדומה. לכן חשוב לא לחכות אלא להתלונן, לפתוח תיק כנגד הבעל ולהתחיל לנקוט בהליכים כלפי העבריין.

לסיכום, אלימות במשפחה נחשבת לעבירה פלילית לכל דבר ועניין. כל אישה שעברה אירוע של תקיפה על ידי בן זוגה, חייבת להתלונן על מנת לשנות את מצבה וכמובן לאפשר את קבלת הגט ממנו.

Uncategorized כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
היזהרו מהשמצות – מהי תביעת לשון הרע בפייסבוק?
חופש הדיבור במדיה החברתית שאנחנו נהנים ממנו כל כך הניב גם תוצרים פסולים ובעייתיים כמו הפצת לשון הרע....
קרא עוד »
אפר 04, 2021
רשלנות רפואית בהריון
הריון הוא לכל הדעות תקופה שכרוכה באינספור בדיקות וביקורים אצל הרופא. כל אישה הרה מעוניינת להיות...
קרא עוד »
נוב 24, 2019
הדרך הנכונה להוצאת אזרחות פורטוגלית
בשנתיים האחרונות אנו רואים מגמת עלייה בכל הנודע למודעות כלפי הוצאת אזרחות פורטוגלית. אם זה בעקבות...
קרא עוד »
ספט 11, 2019