פינוי מושכר – אין מה לדאוג

פינוי מושכר

מערכת היחסים בין שוכרים למשכירים היא מערכת יחסים הקשה ביותר להתמודד איתה וכאן בישראל שוק הדירות הוא מאד גדול. כשחושבים על זה, זה הגיוני שזאת תהיה מערכת יחסים שאינה מאוזנת היות ומדובר בנכס שהבעלים שלו מפקיד בידיים זרות ואמור להסתמך על כך שישמור עליו ללא נזקים וללא עיכובים בתשלומים.

בשנים האחרונות בעלי נכסים דורשים מהמעוניינים לשכור ערבויות או ערבים, ישנם כאלו שעדיין מבקשים הפקדה של שטר בטחון במעמד חתימת החוזה. אותה נקודת שיא של מערכת היחסים הזאת עלולה להגיע כאשר מתחילים להתערב מבחינה משפטית וחוקית אם הדיירים בנכס לא משלמים את תשלומי המיסים או את דמי השכירות ובנוסף לא מפנים את את הדירה בתום החוזה.

אחד ההליכים היותר רגישים הוא תהליך פינוי שוכר שבעבר אופיין בתור תהליך קשה ומייגע. כיום בזכות תיקון על פסק הדין התהליך הרבה יותר קל וניתן לקבל צו פינוי אפילו תוך חודש (לרוב תוך כחודשיים) במקום שנה כפי שהיה בעבר.

כל זאת ועוד, התביעה המוגשת בנושא פינוי מושכר מוצגת בבית המשפט כאשר היא כוללת גם את סעד הפינוי של השוכרים הבעייתיים.

כדאי לזכור – בעל הנכס לא חותם על כל וויתור ולא יצהיר עליו גם בע"פ בעניין התשלומים שהשוכרים משלמים. גם ניתן להגיש תביעה נפרדת שנדרש בה פיצוי נפרד מהתביעה השניה בעניין הפינוי.

במידה וקיימים בידי הבעלים ערבויות כלשהן, בטחונות או צ'קים בנקאיים (אפילו שטר בטחון החתום על ידי ערבים) זאת אפשרות שאפשר להפעיל דרך ההוצאה לפועל לצורך גביית חבויות.

אותו מצב רגיש בו אנו מגיעים לצורך לבצע תהליך בו יש צורך בצו עבור פינוי שוכר הוא מצב שמחייב התערבות של עורכי דין המתמחים בתחום זה ויש להם וותק ונסיון מתאימים וזאת בדיוק הסיבה שמומלץ וכדאי להגיע למשרד מתאים, כדאי גם כזה שיש בו נסיון של פעילות מול ההוצאה לפועל כדי להעניק פתרונות גם בעניין גביית חבויות ופניה ישירה אל מערכות הגביה הנגישות של ההוצאה לפועל.

Uncategorized כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סיווג קבלנים – האם צריך לשכור עורך דין?
קבלת רישיון קבלן וכמו כן סיווג קבלנים בהיקף המתאים, הוא במקרים רבים בסיס הקיום העסקי של קבלן. באמצעות...
קרא עוד »
דצמ 14, 2020
טופס 4 – מי זכאי לקבל אותו והאם אפשר להיכנס לדירה לפני קבלתו?
לאחר שסיימת את תהליך הבניה של הבית ולפני שתוכלו לחבר אותו אל התשתיות השונות ולעבור לגור בו תצטרכו...
קרא עוד »
דצמ 23, 2021
איך לבחור גישור לגירושין שאשכרה יעזור לכם
גישור לפני גירושין הוא הליך ליישוב סכסוכים ללא צורך בפנייה לבית המשפט.  זוהי אלטרנטיבה טובה והיא...
קרא עוד »
ספט 19, 2022