מתי ולמה נדרשים שירותי נוטריון?

נוטריון

המאמר באדיבות https://www.kolodnylaw.co.il

חתימה של נוטריון היא חתימה בעלת ערך משמעותי במיוחד. הנוטריון הוא איש מקצוע הנמצא בדרגה גבוהה מעל לעורך הדין וחתימה שלו היא חתימה המאשרת בצורה מוחלטת ומוסכמת על אמיתות המסמך או המידע עליו הוא חותם. כל אחד מאתנו עשוי להזדקק מפעם לפעם לחתימה של נוטריון. אם זה כדי לאמת את החתימה שלכם על מסך חשוב כלשהו ואם זה כדי לבסס את האמיתות ואת האוטנטיות של מסמך מסוים. לעיתים החתימה תהיה כדי להוכיח שאתם – זה באמת מי שאתם…נפרט להלן חלק מתפקידיו של הנוטריון.

דוגמאות שונות לתפקידים של הנוטריון

סטודנטים היוצאים מהארץ – סטודנט שהוא בעל תואר ראשון החפץ לצאת אל מחוץ לגבולות הארץ על מנת לרכוש השכלה גבוהה, יצטרך להוכיח כי הוא אכן בוגר תואר ראשון. בהרבה מאוד מהמקרים הוא יצטרך לצרף חתימת נוטריון שתאשר כי הוא אכן בוגר התואר. ישנם מקרים אשר בהם יהיה עליו להציג את מסמכי ההשכלה השונים כאשר הם מתורגמים לשפה המדוברת במדינה בה הוא רוצה לרכוש את ההשכלה הגבוהה. על המסמכים המתורגמים יש לצרף חתימה של נוטריון שיאשר כי מדובר במסמכים האותנטיים.

ירושות – כאשר מדובר בירושות או בניהול עיזבונות, שם יש צורך גם כן באישור של נוטריון אשר יאשר כי אכן האדם שבא לנהל את העיזבון הוא זה שאכן התבקש לעשות זאת מצד המנוח כפי שהוא בקש בצוואה שלו.

עסקאות נדל"ן – כאשר מדובר בעסקאות נדל"ן, שם יהיה צורך במקרים רבים להמציא אישור של נוטריון. האישור של הנוטריון יהווה חותמת גומי על כל מסמך ועל מקוריותה או אמינותה.

ייפוי כוח – לעיתים תזדקקו לחתימתו של נוטריון, על מנת לייפות את כוחו של מישהו מטעמכם לטפל ברכוש או בנכס גדול הרשום על שמכם בטאבו. החתימה תוכיח כי אכן אתם באמת מעוניינים לאפשר למיופה הכוח לנהל עבורכם את הנכס.

חשוב לדעת כי הבחירה בנוטריון לא יכולה להיות באקראי. יש לשים לב האם אכן מדובר בנוטריון אמין שמוכר ורשאי לעסוק בתפקידו כנוטריון.

לאחר שיש לכם את חתימתו של הנוטריון, הדרך תהיה הרבה יותר סלולה וקלה.

Uncategorized כללי משפטים
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הסכם ממון אצל עורך דין במרכז
אם בכוונתכם לסגור הסכם ממון, שימו לב שאתם עושים את זה אך ורק עם עו"ד צוואה בראשון לציון המתמחה בתחום,...
קרא עוד »
ספט 18, 2021
גילוי יתרונות נסתרים על תביעות קטנות באינטרנט ללא ייעוץ משפטי
בעולם המהיר של היום, היעילות והעלות-תועלת הן ערך עליון, גם בעניינים משפטיים. הליכים מקוונים בתביעות...
קרא עוד »
פבר 04, 2024
מהי שמאות מקרקעין לעורכי דין, ומה מיוחד בה?
עסקת נדל"ן הינה עסקה מאוד מורכבת, הן מבחינת המיסוי והן מהבחינה המשפטית, ועוד מספר מרכיבים חשובים...
קרא עוד »
ספט 15, 2020